2012年4月9日 星期一

【 Music Your Mind 】 Wild Dream ─ 共同創作


Wild Dream
共同創作:謝瑱/楚門/蕭詒徽/陳正芬/吳昱偉

一群來自不同地方、懷抱著不同夢想的人們,在偶然的分組、偶然的文字、偶然的音符、偶然的狂妄、偶然的一切,完成了一場狂野的夢。

照片提供:楚門






謝    瑱      Vocal
楚    門      Vocal
蕭詒徽      Vocal
陳正芬      Vocal
吳昱偉      Keyboard




歌詞:

I'm not so beautiful as Snow White
I'm not Peter Pan who flies so high
I can not tell you all the reasons why
That we sometimes feel alone and cry
What I can do is stay here by your side
Hold your hand and sing this song with my mind
To you I promise I'll never lie
We can define the ocean and the sky

"If stars are felling" and burning to fire
Their "lights bring colors" to those eyes
If candies are felling from the sky
Will you pick one as a gift for this life
Dream a "dream wild"
Dream a dream wild

I want build a "candy house" for your smile
Even though the life become so blind
I'll stand right here to give a try
Till the day I get the dream I seize
I "hope" you'll always be by my side
Till the day I can give you such a smile
I know there's a day we'll say goodbye
But thank you're now here in my eyes

Don't forget this time you sigh
All the things will just be fine
I will stay here to remind
you're the only one

Dream a dream wild

我不像白雪那樣美麗
我不是飛高的彼得潘
我不能告訴你任何原因
關於為什麼我們
有時候因感覺寂寞而哭泣

我能做的只有留在你身邊
握住你的手真心誠意的唱這首歌
我保證絕不對你說謊
我們可以自己定義天空和海洋

如果星星落下燒成火花
它們就能替許多眼睛帶來顏色
如果糖果從天空落下
你會撿起它當作此生的禮物嗎
做個放縱的夢吧
做個放縱的夢吧

我想為你的笑容蓋一棟糖果屋
就算生命已經變得如此盲目
我會站在這裡繼續嘗試
直到有天我抵達那個遠方

我希望你能一直在我身邊
直到我可以給你一個那樣的笑容
我知道我們總有一天要說再見
但謝謝你現在就在我的眼前

不要忘記你此刻的嘆息
所有事情都會好轉的
我會留在這裡提醒你
你是唯一的你

做個放縱的夢吧

沒有留言:

張貼留言